SiCantik sama SiKacak

Showing posts with label Hiliy Syawwiqa. Show all posts
Showing posts with label Hiliy Syawwiqa. Show all posts

Tuesday, December 31, 2013

Goodbye 2013

Assalam readers :)

Apa khabar? Tercapai semua azam tahun 2013? ;) Alhamdulillah, azam Fizza 80% tercapai. Lagi 20% tak tercapai tu atas sebab-sebab yang tak dapat dielakkan... heee

Saat paling manis, terindah dan takkan dilupakan tahun ni, pastinya kelahiran cahaya mate penyeri hidup kami suami isteri, serta kedua-dua belah keluarga kami. Syukur atas anugerah dari-Nya.

best moment :)

Selamat datang 2014. Tahun baru kami akan berpindah ke tempat baru. Semoga kami dapat menyesuaikan diri di sane. (walaupun hati sangat tak rela)..


Wednesday, November 13, 2013

Wordless Wednesday - Aqiqah

Hiliy Syawwiqa - 50days old :)

Alhamdulillah, selesai sudah majlis Aqiqah puteri kami pada hari Sabtu lepas. 9 November 2013.

Thursday, October 17, 2013

Eiduladha

Assalamualaikum semua! :)

Cuti Eiduladha tahun ni jatuh hari Selasa. Kebanyakannye sambutan biase2 aje kan sebab cuti "tergantung"... Tapi Eiduladha tahun ni Fizza punya excited terlebih sikit. Sebab dapat sambut dengan orang baru :) Siap buat baju tema Eiduladha lagi (sebenarnye kain tu mak Fizza beli untuk Eidulfitri lepas, tapi x sempat hantar tailor). Baju baby pun guna kain yang same, tapi 2hari lepas Eiduladha pulak baru siap. Takpelah, nanti kami pakai sekali lagi n posing2 ;)

Pagi2 lagi Fizza dah sediakan baju2 untuk hubby, baby n Fizza. Dah lame x iron baju, rase macam malas pun ade. Tapi sebab "excited" tu, jadi la rajin ;) Masa ayah, adik n husband Fizza ke masjid untuk sembahyang, mase tu la Fizza baru mandikan Hiliy Syawwiqa. Mandi awal sikit, biase pkul 9pg-10pg waktu mandi die. Lepas mandi, die tidooooo...hihihihi.

Hiliy Syawwiqa - 26days old

Fizza pulak, walaupun dalam pantang tapi teringin gak nak melawa. Sebab excited, kan dah kate tadi.... ;)
Hiliy Syawwiqa pulak kite kasi excuse raye ni. Kite bebaskan die tanpa dibedung. Hiliy memang x suke kena bedung, tapi kadang2 pakse bedung, cume bedung kaki je la. Tangan kena lepaskan. Kalau x nanti die meneran or merengek kuat sampai merah padam muke n paling takut bile Mama die ni tengok Hiliy meneran sampai timbul urat2. Aishhh pndai betul ye menakutkan Mama..

Me, pantang yg x berapa nak pantang ;p

Call me "Bapak" (nak kekalkan tradisi sabah katenyeee..)



Bahagia dengan kehadiranmu :)  Alhamdulillah
Itu saje la yang Fizza nak share. Doakan kebahagiaan kami ye.. ;)
Wassalam...

Thursday, September 26, 2013

The Little Princess

Assalamualaikum w.b.t...

Alhamdulillah, segala puji-pujian ke hadrat Ilahi. Syukur atas kelahiran cahaya mata yang pertama di kala kandungan 39minggu 4hari. Baby HS lahir ke dunia disambut sendiri oleh bapanya pade 19 September 2013, jam 5.50 petang seberat 2.77kg. Terima kasih buat semua yang mendoakan. Kelahiran yang cepat dan mudah dimakbulkan oleh-Nya. Terima kasih Ya Allah atas kurniaan-Mu :')

My Hypnobaby :) 19Sept2013

Jatuh cinta saat pertama kali memandang wajahmu, anakku :)

Semoga anak ini menjadi penyeri hidup kami suami isteri, menjadi anak yang beriman lagi solehah serta membesar dengan sihat, aktif & bijak. Amin :)